Zosia Mała Nauczycielka – podsumowanie programu
Treść
W tym roku szkolnym klasa 2B przystąpiła do ogólnopolskiego projektu "Zakodowana kraina przygód Zosi", którego celem było rozwijanie zainteresowań z zakresu STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics), wzmacnianie współpracy i kreatywności, budowanie poczucia osiągnięć, a także rozwijanie logicznego myślenia oraz umiejętności analitycznych i stymulowanie nauki poprzez zabawę i eksperymentowanie. W ramach projektu uczniowie wykonywali różne wyzwania z krainy “Zosi - małej nauczycielki”. Były to między innymi:
-
“ Święto dyni”
-
“ Bajkowe przygody”
-
“ Technoludek w indiańskiej wiosce”
-
“ Wielkanocny zajączek”
-
“ Pszczele opowieści”
-
“Odkoduj radość - Dzień Dziecka z Zosią”
Głównym zadaniem przy realizacji projektu było zachęcenie uczniów do pogłębienia wiedzy o otaczającym je środowisku oraz wzbudzenie ich chęci do uczenia się, współpracy i współdziałania. Przy realizacji treści uczniowie pracowali w nurcie STEAM, który zakłada podejście interdyscyplinarne, łącząc naukę, technologię, inżynierię, sztukę oraz matematykę.
Magdalena Górszczyk